Haku

Tiiligrafiikkapohjaisten kenttätasojen suunnittelu ja toteutus vektorigrafiikalla

QR-koodi

Tiiligrafiikkapohjaisten kenttätasojen suunnittelu ja toteutus vektorigrafiikalla

Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa vektorigrafiikan avulla tiiligrafiikkapohjainen kenttätasokokoelma State of Matter nimiseen mobiilipeliin. Opinnäytetyöllä ei ollut virallista toimeksiantajaa ja aihe syntyi omasta kiinnostuksestani. Kenttätasot on kuitenkin toteutettu Oulu Game LAB -koulutuksen aikana, joka antoi myös mahdollisuuden käyttää opinnäytetyössä hyödynnettyä Adobe Illustrator -vektoriohjelmaa ja Wacom-piirtopöytää.

Opinnäytetyön raportin tavoitteena on selvittää lukijalle tiiligrafiikkapohjaisten kenttätasokokoelmien luomiseen liittyvät kohdat ja selventää niiden ongelmat. Raportissa kerrotaan myös mobiilipelien optimoinnista, sekä mitä virheitä aloittavan graafikon tulee välttää kun he lähtevät kehittämään kenttätasoja mobiilipeleihin.

Opinnäytetyön tarkoituksena on myös raportoinnin lisäksi toimia aloittelevan 2D-peligraafikon näkökulmasta kirjoitettuna oppaana, joka antaa lukijalle taustaa kehityksen aikana selvitettyihin ongelmiin.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset