Kansainvälisten e-aineistojen haku vaatii toistaiseksi kirjautumista, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Recept ur marknadsförarens kokbok: ingredienser och tillredningsanvisningar för en inbjudande lägerskola - Miljölägerskola Eco Learn

QR-koodi

Recept ur marknadsförarens kokbok: ingredienser och tillredningsanvisningar för en inbjudande lägerskola - Miljölägerskola Eco Learn

The primary aim of the work was to examine the market situation for camp schools and more explicit for the project Eco Learn. A market research was done by analyzing customers, competitors and external factors. In order to develop a camp school based on actual customer needs, a survey was carried out in Finland-Swedish compulsory schools. The market research made it possible to examine the premises for an attractive camp school offer. The work was finally summarized in a SWOT-analysis. The theoretical frames of the work consisted of service marketing and service development with focus on the tourism sector. In addition, fundamental theories about tourism products were examined. Despite the many differences between physical products and services, both aim to satisfy customer needs. When creating new products for the market, systematic product development should be applied. This can be considered as a process, hopefully resulting in a product showing concrete customer benefits.

Syftet med Pro gradu-avhandlingen var att undersöka marknadssituationen för lägerskolor men i synnerhet för Eco Learn. De centrala elementen i undersökningen bestod av en analys av kundbehovet, konkurrenterna och omvärldsfaktorerna. Denna analys skulle utgöra basen för sammansättningen av ramarna för en konkurrenskraftig lägerskoleprodukt. För att ge en sammanfattande bild av situationen avslutades avhandlingen med en SWOT-analys. Pro gradu-avhandlingens teoretiska ramar bestod av tjänstemarknadsföring och tjänsteutveckling. I tillägg behandlades grundläggande teorier kring uppbyggandet av turismprodukter. Trots att tjänster skiljer sig från fysiska produkter i många avseenden skall bägge uppfylla ett konkret kundbehov. För att tillgodose detta behov krävs kännedom om marknaden och kunderna, konkurrenterna och omvärlden. I de fall det handlar om att skapa marknadsnyheter kommer systematisk tjänste- eller produktutveckling i fråga. Många företag ser produktifiering som ett medel för att skaffa sig konkurrensfördelar. Vad det egentligen handlar om är systematisk tjänstutveckling med syftet att konkretisera erbjudandet för kunden och påvisa verklig kundnytta.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset