Haku

2D-mobiilipeligrafiikan optimointi : State of Matter -peliprojekti

QR-koodi

2D-mobiilipeligrafiikan optimointi : State of Matter -peliprojekti

Optimointi tarkoittaa sovelluksen tiedostokoon pienentämistä vaihtelevilla keinoilla. Työssäni käyn läpi 2D-mobiilipeligrafiikan optimointikeinoja sekä teknisestä, että visuaalisesta puolesta. Työn tausta pohjautuu State of Matter -mobiilipeliprojektiin, jossa olin mukana graafikkona. Työn tavoite on selventää optimoinnin käsitettä ja selostaa 2D-grafiikan optimointiin liittyviä tekniikoita. Lisäksi kerron State of Matter -peligrafiikoiden suunnitteluprosessista. Työssä on käytetty tietoperustana Internetistä löytyneitä lähteitä, ja erityisesti Unity-pelimoottorin nettisivuja. Koska käytimme State of Matter -peliprojektissa Unityä, työn pääpaino on peligrafiikan optimoimisessa Unityllä. Lisäksi lähetin haastattelukysymyksiä ammattilaismobiilipeligraafikoille, jotka kertoivat omia kokemuksiaan optimoinnista. Haastateltavat kertoivat omia mielipiteitään graafisen optimoinnin merkityksestä peliprojektissa, ja antoivat neuvoja sekä optimointiin että yleisesti mobiilipeligraafikon työstä kiinnostuneille. Työssä käy ilmi, että mobiilipeliprojektissa optimointia tulisi suorittaa projektin jokaisessa vaiheessa, suunnittelusta testaukseen ja sovelluskauppaan asti. Optimointiin on olemassa useita erilaisia tapoja, mutta yhtä ainoaa oikeaa tapaa ei ole, sillä jokainen projekti vaatii omanlaisiaan teknisiä keinoja. Optimoinnin tekniset keinot muuttuvat nopeasti laitteiston parantuessa ja laajentuessa vuosi vuodelta.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset