Haku

Videra Oy:n palveluiden vienti uuteen kohdemaahan : Case United States of America

QR-koodi

Videra Oy:n palveluiden vienti uuteen kohdemaahan : Case United States of America

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia ”ohjekirja–tyyppinen” listaus asioista, jotka toimeksiantajan tulisi ottaa huomioon uuden kohdemaan valinnassa ja sinne mentäessä. Työn toimeksiantajana toimi oululainen visuaaliseen kommunikaatioon erikoistunut yritys nimeltä Videra Oy. Teoriaosuudessa listattuja asioita hyväksikäyttäen tarkoituksena oli myös tehdä markkinakuvaus yritykselle Yhdysvaltojen markkinoista. Tämä opinnäytetyö tulee olemaan apuvälineenä Videra Oy:n tulevaisuuden kansainvälistymispäätöksiä tehtäessä.

Tutkimus toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena. Työn ensimmäinen osa käsittää teoreettisen viitekehyksen yritysten kansainvälistymisestä ja siihen tarvittavasta markkinatiedosta ja se on laadittu kirjallisuus- ja internetlähteitä käyttäen. Seuraavassa osassa on tarkempaa tietoa toimeksiantoyrityksestä ja etäneuvottelualasta, joka oli työn kirjoittajalle entuudestaan täysin tuntematon ala. Lopuksi näiden tietojen pohjalta on tehty tarkempi markkinatutkimus Yhdysvaltojen markkinoista kirja- ja internetlähteitä apuna käyttäen.

Markkinatutkimusta videoneuvottelualasta ja Yhdysvalloista tehtäessä saatiin selville, että ala on voimakkaassa kasvussa ja sen suurimmat markkinat sijaitsevat juuri Yhdysvalloissa. Kuitenkin alalla esiintyy myös voimakasta kilpailua, mikä vaikeuttaa yrityksen pääsyä markkinoille. Yritykselle ehdotettiin jatkotoimenpiteenä vielä syvemmän markkinatutkimuksen tekoa mahdollisesti haastattelujen ja kyselyjen avulla ja vierailemalla kohdemaassa.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset