Kansainvälisten e-aineistojen haku vaatii toistaiseksi kirjautumista, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Informaatio- ja viestintäjärjestelmä palveluliiketoiminnan tueksi

QR-koodi

Informaatio- ja viestintäjärjestelmä palveluliiketoiminnan tueksi

Työ käsittelee uuden Digital Signage -ratkaisuna toteutettavan informaatio- ja viestintäjärjestelmän suunnittelua ja pilotointia. Tilaajana työssä ovat ABB Oy Service yhteistyössä Efora Oy:n kanssa. Ongelmana on ollut keskitetyn viestintäkanavan puute. Erilaisia viestintäkanavia Servicellä ja Eforalla on kymmenkunta, mutta selkeä keskitetty kanava puuttuu. Tiedon reaaliaikaisuus on myös ollut ongelmana.

Informaatiojärjestelmän tavoitteena oli mahdollistaa tasapuolinen ja oikeaaikainen tiedon välittyminen koko yrityksen henkilöstölle. Parantuneen tiedonvälityksen avulla vahvistetaan eri puolella Suomea työskentelevän henkilöstön yhteenkuuluvuutta. Järjestelmän tarkoituksena on myös parantaa yrityksen ja yhteistyökumppaneiden välistä viestintää. Suunniteltu järjestelmä on nopea ja tehokas tiedonvälitysjärjestelmä, joka auttaa säännöllisen viestinnän lisäksi myös kiireellisten asioiden ja tärkeän paikallisen tiedon jokapäiväisessä viestimisessä.

Tehdyt tutkimukset ja valmiit toteutukset toimivat pohjana järjestelmää suunniteltaessa. Tuorein tieto teknisistä uudistuksista ja mahdollisuuksista tuli Digital Signage -toimittajien esittelytilaisuuksista, jotka pidettiin kevättalven 2012 aikana. Tekniset mahdollisuudet olivat samankaltaiset kaikilla toimittajilla, ja sen vuoksi yrityksessä kiinnitettiin tarkemmin huomiota sisällönhallintatyökaluihin. Informaatiosisältönä järjestelmässä on paljon yritysten sisäistä tietoa. Tietoturvaratkaisut täytyi olla tarkasti selvillä ennen pilotoinnin aloittamista. Tuloksena saatiin käynnistettyä toukokuussa 2012 kolmen kuukauden mittainen pilotointijakso, jonka aikana keskityttiin kehittämään informaatiosisältöä ja päätettiin, laajennetaanko järjestelmä kattamaan tilaajayritysten Suomen toimipisteet. Pilotointiin valittiin neljä tilaajayrityksen toimipistettä, joista jokaiseen sijoitettiin yksi näyttöpääte.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset