Haku

Kokonaiskäytettävyyden hallinta OTTK:n tietoliikenneverkossa

QR-koodi

Kokonaiskäytettävyyden hallinta OTTK:n tietoliikenneverkossa

Työn taustalla oli Oikeushallinnon tietotekniikkakeskuksen ja BaseN-yrityksen välinen pilottiprojekti. Projektin tarkoituksena oli mitata tietoliikenneverkon laatua ja toimintaa BaseN:n tarjoamalla ratkaisulla. Tilaajana työssä toimii Oikeushallinnon tietotekniikkakeskus OTTK. Lyhyen aikavälin tavoitteena OTTK:n ja BaseN:n välisellä projektilla pyrittiin löytämään järjestelmien ja kokonaisuuksien ongelmia ja pullonkauloja. Pitkän aikavälin tavoitteena oli parantaa toiminnan laatua lisäämällä palvelun tasojen läpinäkyvyyttä. Opinnäytetyö käsitti kolme päävaihetta: Mittauksen suunnittelu kustannustehokkaasti, raporttien laadinta tietohallinnon käyttöön, sekä loppukäyttäjien kannalta ohjelmien toiminta ja niiden kriittiset pisteet. Tavoitteena oli mittausrungon suunnittelu, mittauksen integrointi ja toimivuuden tarkistus, käyttäjäkyselyt, tulosten keräys ja analysointi, sekä lopputulosten kokoaminen. Työn tuloksena saatiin käsitys tietoliikenneverkon kapasiteetin ja laitteistovaatimusten riittävyydestä organisaation tarpeisiin. Ongelmat joita kohdattiin, olivat peräisin organisaation sisäisestä sovelluskannasta ja sen päällekkäikksyyksistä.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset