Haku

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin strategia

QR-koodi

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin strategia

Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda strategia kohdeyrityksen uudelle verkkokaupalle. Työ tehtiin toimeksiantona Muutos Digitalille. Strategia kattaa lähtötilanteen kartoituksen, avainsanatutkimuksen, sisältösuunnitelman, SERP-analyysin sekä ulkoisen hakukoneopti-moinnin suunnitelman ja kartoituksen.

Tutkimuksen taustalla oli toimeksiantajayrityksen projekti, jossa luotiin asiakasyritykselle ko-konaan uusi verkkokauppa vanhan sivuston tilalle. Tutkimus suoritettiin verkkokaupan ra-kentamisen ohessa tiiviissä yhteistyössä Muutos Digitalin SEO-asiantuntijan kanssa.

Tietoperustassa käsiteltiin hakukoneoptimoinnin teoriaa, historiaa sekä tärkeintä terminolo-giaa. Tietoperusta muodostuu alan kirjallisuudesta sekä ajankohtaisista julkaisuista. Tutki-muksessa hyödynnettiin laadullisen tutkimuksen metodeja, kuten sisällön analyysiä sekä avointa haastattelua.

Lopputuloksena oli kattava suunnitelma asiakasyrityksen uuden verkkokaupan hakuko-neoptimoinnille. Strategiassa eritellyt toimenpiteet toteutetaan verkkokaupan julkaisun yh-teydessä. Tutkimuksen pohjalta rakennetun suunnitelman tavoitteena on ajaa uudelle verk-kokaupalle orgaanista hakuliikennettä sekä nostaa sivuston auktoriteettia Googlen silmissä.

Tutkimuksen pohjalta rakennettu suunnitelma kattaa ainoastaan julkaisuvaiheessa tehtävät toimenpiteet, minkä vuoksi tutkimus muodosti erinomaisen pohjan mahdollisille jatkotoimen-piteille ja tutkimuksille. Hakukoneoptimointi on pitkä prosessi, jota voidaan viedä aina eteenpäin.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset