Haku

Köysifysiikkaa 2D-ympäristössä

QR-koodi

Köysifysiikkaa 2D-ympäristössä

Opinnäytetyön tavoitteena oli saada aikaan videopelin ominaisuuksia muistuttava prototyyppi, jossa on pyritty visuaalisesti mallintamaan köyden käyttäytymistä 2D-fysiikkaympäristössä eri keinoin. Prototyyppi sisältää avatarin, jota käyttäjä pystyy liikuttelemaan ympäristössä näppäimistön painikkeilla. Näiden avulla käyttäjä voi myös luoda köyden avatarin ja näkymässä olevien staattisten objektien välille. Avatariin ja köyteen kohdistuu painovoima ja ne voivat törmätä ympäristön staattisiin objekteihin ja reunoihin. Näkymään sisältyy myös säätimet, joista pystytään säätämään köyden erilaisia ominaisuuksia, esimerkiksi elastisuutta tai maksimipituutta.

Työ toteutettiin FlatRedBall-pelimoottorilla ja VelcroPhysics-fysiikkamoottorilla sekä C#-ohjelmointikielellä. Sovellus toimii Windows-alustalla.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset