Haku

Asiakaskorttien laatiminen toimeksiantajayrityksen maksuliikenteeseen

QR-koodi

Asiakaskorttien laatiminen toimeksiantajayrityksen maksuliikenteeseen

Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen maksuliikennetiimin sisäistä ohjeistusta ja laatia asiakaskortit maksuliikennetiimin käyttöön. Asiakaskortteihin koottiin maksuliikenneprosessin kannalta olennaisia ja asiakkuuksiin hoitamiseen tarvittavia tietoja. Tarkoituksena oli, että asiakaskortteja hyödynnettäisiin toimeksiantajalla jatkossa tukena perehdytyksessä ja sijaistaessa sekä päivittäisen työn tukena. Työn toimeksiantajana toimii Monetra Oulu Oy.

Tietoperustassa käsitellään älykästä taloushallintoa ja taloushallinnon prosesseja. Aluksi perehdytään taloushallinnon digitalisaation kehitykseen ja automaation osa-alueisiin. Taloushallinnon prosesseja käsittelevässä luvussa maksuliikennettä käsitellään omassa alaluvussaan muita osaprosesseja tarkemmin, sillä työssä keskitytään vahvasti maksuliikenneprosessiin. Tietoperusta on koottu käyttämällä lähteinä pääosin alan kirjallisuutta, lainsäädäntöä sekä artikkeleita.

Opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämistehtävä, jonka lähestymistapana on konstruktiivinen tutkimus. Työssä on hyödynnetty teemahaastattelua, joka on laadullisen eli kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmä. Lisäksi pidettiin maksuliikennetiimin sisäisiä työpajoja, joiden avulla kartoitettiin tiimin jäsenten toiveita asiakaskortteihin liittyen.

Kehittämistehtävän tuloksena laadittiin asiakaskortit toimeksiantajan maksuliikennetiimin käyttöön hyödyntämällä Microsoft Excel -ohjelmaa. Näin kehitettiin tiimin sisäistä ohjeistusta asiakkuuksiin liittyen. Asiakaskortit tulevat opinnäytetyöprosessin päätyttyä toimeksiantajan päivitettäväksi, jotta tiedot pysyvät ajan tasalla. Jatkotutkimusehdotuksina opinnäytetyölle ovat muiden maksuliikenteen sisäisten ohjeiden päivittäminen sekä asiakaskorttien laatiminen toimeksiantajan muille osaprosesseille, sillä tässä opinnäytetyössä keskityttiin maksuliikenneprosessin kannalta olennaisiin tietoihin.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset