Haku

Procedural planet generation in game development

QR-koodi

Procedural planet generation in game development

Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa lisäosa Unity-pelimoottoriin, jolla voi luoda pelinkehitykseen sopivia kolmiuloitteisia planeettamalleja käyttäen ohjelmallisen sisällön luomisen tekniikoita (procedural generation). Lisäosa muodostuu kolmesta osasta: Unityn editorissa toimiva työkalu pinnan muotojen visuaalista suunnittelua varten, kolmiulotteisia malleja tehokkaasti laskeva ohjelmakoodi sekä ohjelman ajonaikana lisää yksityiskohtia tuottava ohjelmakoodi. Työssä käydään läpi käytetyt tekniikat ja esitellään projektin lopputulokset.

Työssä hyödynnettiin aiemmin Java-sovelluksena toteutetun planeettageneraattorin tekemisen aikana opittuja tietoja. Työ toteuttiin käyttäen Unity-pelimoottoria ja C#-kieltä Monodevelop-kehitysympäristössä.

Työn tuloksena syntyi lisäosa joka julkaistiin Unity Asset Storessa.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset