Haku

Yritysilmeen merkitys uudelle yritykselle : Onko visuaalisella ilmeellä merkitystä uuden yrityksen menestykseen?

QR-koodi

Yritysilmeen merkitys uudelle yritykselle : Onko visuaalisella ilmeellä merkitystä uuden yrityksen menestykseen?

Tavoitteena tutkielmassa oli selvittää yritysilmeen merkitystä uudelle aloittavalle yritykselle. Aihe tuntui kiinnostavalta, koska opinnäytetyön produktio-osana toteutin omalle suhteellisen tuoreelle graafisen alan yritykselle visuaalisen ilmeen sekä siihen sopivat nettisivut.

Tietopohja koostuu pääasiassa suomenkielisestä markkinoinnin ja visuaalisen alan kirjallisuudesta. Lisäksi tutkielmassa on käytetty jonkin verran internet lähteitä. Käyn läpi yritysilmeeseen liittyvät peruskäsitteet, joihin olen pyrkinyt poimimaan opinnäytön aiheen mukaisia näkökulmia. Lisäksi kerron hieman kilpailusta, joka on tärkeimpiä syitä siihen, miksi yritysten yleensä täytyy markkinoida itseänsä, ja liittyy myös sitä kautta olennaisesti ilmeen merkitykseen.

Aineisto on koottu kyselytutkimuksella, joka suunnattiin nuorille 1–5 vuotta toimineille yhden tai muutaman hengen verkkokauppayrityksille. Kyselyyn päätyi mukaan myös muutama yli 5 vuotta tai alle vuoden toiminannassa ollut yritys. Kysely antaa joitakin viitteitä ilmeen merkityksestä yrityksille, mutta otannan ollessa pieni varmoja johtopäätöksiä on hankalaa tehdä.

Tutkielman ollessa suppea näkisin aiheen jatkotutkimuksille tarvetta. Yritysten elinkaaren jäädessä usein lyhyeksi, olisi tärkeää ja hyödyllistä selvittää tarkemmin kuinka paljon yritysilmeellä on vaikutusta yritysten menestykseen.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset