Sisältöä ei voida näyttää
Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.
EvästeasetuksetSelvityshenkilöiden tehtävänä on ollut tuottaa katsomusaineiden opetuksen nykytilan kuvaus ja kartoittaa tämän opetuksen uudistamistarpeita perusopetuksessa ja lukiossa. Lisäksi selvityksessä esitellään kansainvälistä vertailutietoa katsomusaineiden opetuksesta erityisesti Pohjoismaista ja muualta Euroopasta. Selvityksessä tehdään ehdotus aikuisten perusopetuksen (perusopetuslaki 46 §) uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetuksen järjestämiseen liittyvistä muutostarpeista. Lisäksi tarjotaan perustellut esitykset katsomusaineiden uudistamistarpeista, vaihtoehtoisista toteuttamistavoista sekä esitysten vaikutuksista.
Selvityksen perusteella voidaan todeta, että nykymuotoisessa katsomusaineiden opetuksessa on merkittäviä ansioita, mutta myös varteenotettavia ongelmakohtia, joista osa koskee oppijoiden yhdenvertaisuutta. Katsomukselliset ja tulevat demografiset muutokset asettavat myös entistä suurempia haasteita nykyiselle jäsenyyteen pohjaavalle ja useisiin oppimääriin ja kahteen oppiaineeseen jakautuvalle katsomusaineiden opetuksen mallille. Selvityksen perusteella ehdotetaan useita erilaisia toimia katsomusaineiden nykytilan ongelmakohtien ratkaisemiseksi, sekä käsitellään katsomusaineiden mahdollisia pitkän aikavälin kehityslinjoja tarjoamalla vaihtoehtoisia katsomusaineiden toteuttamisen malleja.
Ulkoasu |
253 |
---|---|
Kieli |
suomi |
Sarja | Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, 2022:13 |
Asiasanat | |
ISBN |
978-952-263-775-8 |
ISSN |
1799-0351 |
Sisältöä ei voida näyttää
Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.
Evästeasetukset